Firma Nicolas Games poinformowała, że jej planie znalazła się nie lada gratka dla wszystkich miłośników strategii: Histwar™: Les Grognards oraz Combat Mission Campaigns...
Firma Nicolas Games poinformowała, że jej planie znalazła się nie lada gratka dla wszystkich miłośników strategii:
Histwar™: Les Grognards oraz
Combat Mission Campaigns.
Histwar™: Les Grognards przedstawia widowiskowość, brutalność i geniusz ery napoleońskiej jak żadna inna gra komputerowa. Wyśmienity poziom SI, olbrzymie możliwości edycji i modyfikacji, wspaniałe odwzorowanie bitew w środowisku 3D oraz bogactwo wiedzy historycznej czynią z
Histwar™: Les Grognards najdoskonalszą symulację wojen napoleońskich.
Histwar™: Les Grognards to taktyczna i strategiczna gra wojenna, w której gracz wciela się w rolę dowódcy armii napoleońskiej z początku XIX wieku (1805-1814). Rozgrywkę można prowadzić samotnie, przeciwko komputerowemu przeciwnikowi, lub w trybie gry wieloosobowej w sieci lokalnej, albo przez Internet (TCP/IP) z 6 graczami podzielonymi na dwa obozy. Można także grać przez e-mail w 15 minutowych sekwencjach.
Tysiące żołnierzy (ponad 50 000 animowanych postaci przedstawiających do 500 000 ludzi), pogrupowanych w bataliony i indywidualnie kontrolowane pułki, brygady, dywizje i korpusy armii czekają na twoje rozkazy!
Histwar™: Les Grognards umożliwia odtworzenie słynnych historycznych bitew miedzy armiami Francji, Rosji i Austrii, oraz wielu mniejszych krajów i państw-miast (Wurtemberga, Saksonia, Polska, Włochy, Neapol).
Histwar™: Les Grognards odtwarza dziesięć wielkich bitew historii (Haslach, Austerlitz, Eylau, Friedland, Kampania Eckmul, Wagram, Borodino, Berezyna, Hanau, La Rothiere), w grze znalazł się także znakomity edytor do tworzenia nowych map, układu sił i doktryn jednostek, dzięki czemu możesz tworzyć własne jednostki, bitwy, a nawet mundury!
Cechy:
Autentyczny styl walki z ery napoleońskiej 1805-1814.
Niesamowite bitwy z udziałem 50 000 trójwymiarowych modeli przedstawiających ponad 500 000 piechurów, kawalerzystów i jednostki artylerii!
Tryb jednego gracza oraz tryb gry wieloosobowej dla maksymalnie 6 graczy.
Modele gry wieloosobowej prze Internet, LAN i e-mail.
Zróżnicowana prędkość gry, od czasu rzeczywistego 1 minuta = 1 minucie, po czas przyspieszony 10x, gdzie 6 sekund czasu gry = 1 minucie czasu symulowanego. Gra przez email rozgrywana jest w 15 minutowych turach.
Efekty otoczenia takie jak deszcz, mgła, śnieg i dym.
Jednostki organizowane wiernie odwzorowane pułki, brygady, dywizje, korpusy i armie.
Olbrzymi wachlarz jednostek, wśród nich: saperzy, harcownicy, grenadierzy, fizylierzy, strzelcy, straż imperialna, husarzy, kirasjerzy, dragoni, żandarmi, karabinierzy i lansjerzy.
Różnorodne indywidualnie modelowane i animowane „osobistości” takie jak kapitanowie, majorzy, pułkownicy i sztandarowi.
Zagraj jako jedna z 15 sił militarnych, między innymi Francja, Rosja, Austria, Wurtenmberga, Saksonia, Polska, Włochy i Neapol.
Niezwykle dokładna Tabela Organizacji i Wyposażenia wszystkich znaczących sił.
Ponad 1150 historycznych pułków, 4000 unikalnych dowódców i 550 wiernie odwzorowanych mundurów.
10 historycznych bitew, w tym: Haslach, Austerlitz, Eylau, Friedland, Kampania Eckmul, Wagram, Borodino, Berezyna, Hanau i Rothiere, oraz możliwość ich modyfikacji lub tworzenia zupełnie nowych bitew za pomocą edytora.
Innowacyjny system SI, dostosowujący poziom trudności i wyzwania dowódców na polu bitwy z początku 19 wieku.
3 odrębne edytory gry (Mapy, Porządku bitwy i Doktryny) umożliwiają tworzenie własnych bitew lub modyfikowanie gotowych, tworzenie własnych armii i modyfikowanie określonych charakterystyk i zdolności dowolnej jednostki lub dowódcy.
Tworzenie map o wymiarach 6 x 4,5 Km na 30 x 22,5 Km (ponad 660 kilometrów kwadratowych)
Możliwość tworzenia i projektowania własnego umundurowania.
Realistyczny model rozstrzygania starć i modelowania biorący pod uwagę takie czynniki jak orientacja i gęstość formacji jednostek, ich wyszkolenie, efektywność bojowa, zmęczenie i morale.
Zaawansowany silnik morale biorący pod uwagę wiele czynników, w tym odległość od sojuszniczego dowódcy i jednostek, efekty pogodowe, poziom poniesionych strat i ogólne zmęczenie.
Combat Mission Campaigns to gra wojenna na poziomie operacyjnym, w której gracz dowodzi siłami do wielkości dywizji w czasie krwawych walk na froncie wschodnim II wojny światowej, w latach 1941-45. Pracując na silniku gry Combat Mission: Barbarossa to Berlin, Combat Mission Campaigns umożliwia dowodzenie oddziałami na poziomie operacyjnym, a następnie rozgrywanie bitew na poziomie taktycznym. CMBB i CMC dzielą się informacjami, dlatego dyspozycja i stan jednostek, doświadczenie, zmęczenie, zaopatrzenie, teren, pogoda, pora dnia są zintegrowane z obiema grami. Planuj strategie, wydawaj rozkazy i rozmieszczaj jednostki oraz kieruj nimi na dynamicznej izometrycznej mapie 3D, a gdy jednostki zbliżą się na zasięg strzału, CMC tworzy bitwy (pozycje jednostek, stan, pogoda, pora dnia etc…), które zostaną rozegrane w CMBB. Po zakończenie bitwy taktycznej, CMBB przesyła wyniki do CMC i gra toczy się dalej na poziomie operacyjnym.
CMC daje graczowi mnóstwo narzędzi do efektywnego zarządzania i walki jednostkami. Jednym kliknięciem myszy można wyświetlić spis wszystkich jednostek, znajdujących się pod komendą gracza. W jednej chwili można sprawdzić „Gotowość” dowolnej jednostki, cecha ta jest połączeniem sprawności bojowej, zmęczenia oraz akcji i bitew, w których jednostka bierze udział, co pozwala określić ogólny poziom jej skuteczności.
W skrócie, Combat Mission Campaigns dodaje elementy operacyjne i strategiczne, o które zawsze prosili miłośnicy Combat Mission! Rosjanie i Niemcy manewrują jednostkami na poziomie plutonów, kompanii i batalionów, gracz może nawet zostać podwładnym oficera kierowanego przez komputer lub innego gracza.
Cechy:
Manewrowanie elementami plutonu, kompanii lub batalionu, w tym czołgami, działami, pojazdami i piechotą.
Po każdej ze stron znajdują się wojska w sile dywizji.
Dowódcy i ich sztaby są określane przez Dowodzenie, Organizację i Agresywność, mające wpływ na ich działanie i skuteczność bojową.
Możliwość zdefiniowania wielu ról w jednej kampanii, co umożliwia graczowi interakcje z ludźmi i SI po obu stronach.
Sztuczna Inteligencja skupiona na działaniach operacyjnych może przejąć oddziały wcielając się w jedną lub kilka ról w grze.
Gra wieloosobowa umożliwiająca kilku graczom zmierzenie się z SI lub innymi graczami.
Silnik gry wieloosobowej do koordynacji ruchu wielu ról i graczy.
Możliwość zdobywania doświadczenia przez jednostki po udanych walkach oraz zdobywanie medali za udane akcje.
Dokładne odwzorowanie jednostek oparte na narodowości, dywizji i randze, oraz możliwość tworzenia własnych portretów niektórych oficerów.
System gotowości łączący sprawność, zmęczenie oraz bitwy i akcje, w których bierze udział jednostka, umożliwia określenie ogólnego poziomu sprawności.
Możliwość transportu jednostek za pomocą wielu pojazdów, takich jak Ciężarówki, Konie, Motocykle, Transportery i Rowery.
Znakomity system mgły wojny, pokazujący ograniczone informacje ze względu na widoczność nieprzyjacielskich jednostek, ale biorący także pod uwagę czas przekazywania informacji między jednostkami, rodzaj wykorzystywanych sygnałów i inercję większych jednostek przy reagowaniu na nowe rozkazy.
Możliwość wglądu w historyczny rozwój gry, zawierająca wciąż ulepszany widok „Co wydarzyło się naprawdę”.
Możliwość przesyłanie wiadomości między dowódcami, w tym opóźnienie wiadomości uzależnione od wykorzystywanych sposobów komunikacji.
Ścieżki łączności oparte na radiach różnej jakości i typu, a także telefony, pojazdy, konie, narciarzy i biegaczy.
Taktyczne pola walki o powierzchni do 4 kilometrów kwadratowych, oraz rejony operacyjne o powierzchni setek kilometrów kwadratowych.
Dołączone pełne edytory map, układu sił, tur, pory dnia i pogody.
Edytor map umożliwia zastosowanie 9 różnych warunków terenowych (głęboki śnieg, śnieg, lekki śnieg, głębokie błoto, błoto, mokro, wilgotno, sucho, bardzo sucho) oraz różnorodność typów terenu, w tym Miasta/Miasteczka, Wioski, Farmy, Bagna, rzadkie i gęste skały, lasy, drogi i tory kolejowe.
Informacja prasowa Nicolas Games
2006-07-03 16:18:24